5/3-2023
Herunder finder du det seneste referat fra generalforsamlingen d. 25/2-2023
Referat fra generalforsamlingen d. 25-2-2023
11/2 2023
Jf. ejerforeningens vedtægter §7, indkaldes hermed til Ordinær Generalforsamling lørdag
den 25. februar kl. 9:30 – 13 i Slangerup Idræts- og Kulturcenter, Idrætsvej, lokale: Raasigvang
Link: Indkaldelse ordinær GF 25/2 2023
Link: Punkt 3 regnskab og budget.
Link: Punkt 4 forslag fra bestyrelsen.
Link: Punkt 5 forslag fra medlemmerne.
Link: Godkendt regnskab KHP 2022
Venlig hilsen
Bestyrelsen.
20/1 2023
Kære Ejerforening
Jeg skriver til jer angående grave- og el-arbejde på jeres vej.
Vi skal på vegne af NEXEL og Radius, skifte de gamle el-skabe. Det er en kritisk udskiftning, da kapslingen ikke er intakt og skabene kan brænde sammen.
Ved udskiftningen kommer til at være en strømafbrydelse, på maksimum være 4 timer.
Berørte husstande vil blive orienteret af Radius’ Elkontrolcenter, hvis de har tilmeldt sig ordningen, ellers kan du tilmelde dig her https://radiuselnet.dk/elnetkunder/sms-service/.
Arbejdsdagen inden udskiftningen, kommer vi og graver skabene fri og vi vil løbende reetablere belægningen til samme som inden vi startede arbejdet, der skal være reetableret senest 2 uger efter udskiftningen.
Er der placeret hegn, stengærder, beplantning eller andet foran skabene anmodes disse fjernet, ellers vil vi ikke kunne skifte skabet.
Står skabene inde i hække, anmoder vi om hækkene bliver klippet/beskåret, således der er en 0,5 kvm frit om skabet.
Vi ved folk ikke altid har tid, eller mulighed for selv at fjerne disse ting og vi vil derfor gerne være behjælpelige, da vi med en gravemaskine har lidt flere kræfter.
Den standardiseret reetablering består af, at vi fylder hullet med jord igen og var der etableret sten (lignende som en terrasse/gangsti), så reetablerer vi også dem.
Nedenfor finder du et billede der illustrerer det arbejdsområde vi skal opnå, dog altid med plads til justeringer.
Jeg garanterer naturligvis, at vi behandler dine bevoksninger, hegn og andet med respekt og skulle uheldet være ude, så erstatter jeg naturligvis.
Skulle du have spørgsmål inde, under eller efter udskiftningen af elskabet og reetableringen, er du meget velkommen til at kontakte mig.
Nedenfor ses planen for udskiftningen. Vær OBS på at husnummeret blot er angivet efter el-nettet. Der er flere huse koblet på ét skab. Hver sort prik illustrerer et skab.
I er meget velkommen til at ringe til mig, hvis der skulle være spørgsmål.
Se vedhæftede filer.
Venlig hilsen
Bestyrelsesformand
Lars Dalsted
24/6 2022
Bestyrelsen opfordrer beboere i SOLVANG til at vente med at opsætte varmepumper
Slangerup, den 22. juni 2022
De stigende energipriser og den grønne omstilling har betydet, at flere overvejer udskiftning til en varmepumpe.
Kommunen har svaret en af foreningens beboere, hvorledes de forholder sig til opsætning af varmepumper. I kan se svaret herunder.
Placering af varmepumpe på ejerforeningens fællesareal
Placering af varmpumpe på anden mands grund, fx ejerforeningens fællesareal, skal aftales med den anden part. Det vil også være tilfældet, hvis varmepumpen sættes på de udvendige mure i SOLVANG. Da jeres boliger er sokkeludstykket, vil en varmepumpe på muren gå ind over anden mands grund. Derfor skal den anden part godkende denne opsætning.
Helhedsindtryk i området
Opsætning af en varmepumpe i SOLVANG kræver ikke tilladelse efter bygge- eller planloven. Da Lokalplan nr. 33.1 ikke regulerer for opsætning af varmepumper, skal der ikke gives dispensation til lokalplanen. Opsætning af varmepumper vil derfor heller ikke være i strid med §1 i lokalplanen.
Ejerforeningen kan beslutte om den ønsker varmepumper på deres areal. En accept af varmepumper på arealet, vil betyde, at alle boliger kan opsætte en varmepumpe på de udvendige husmure.
Bestyrelsen opfordrer alle til at vente med at opsætte varmepumper!
Som det fremgår af ovenstående, vil opsætning af varmepumpe udenfor egen matrikel, eks. på gavl ud mod fællesarealet kræve tilladelse fra berørte grundejer, som i dette tilfælde vil være ejerforeningen.
Bestyrelsen mener ikke at kunne tage stilling til dette uden mandat fra Generalforsamlingen, hvorfor vi frem til næste generalforsamling vil afvise opsætning af varmepumper på ejerforeningens areal. Det er således på eget ansvar og for egen regning, såfremt man opsætter varmepumpe, der senere kan forlanges nedtaget.
På næste generalforsamling, som afholdes i slutningen af februar 2023, vil bestyrelsen fremsætte beslutningsforslag omkring opsætning af varmepumper, der kræver placering på foreningens areal.
Vi opfordrer derfor beboere til at afvente generalforsamlingens beslutning, såfremt man påtænker opsætning af varmepumpe udenfor egen matrikel.
Bestyrelsen, 22. juni 2022
23/6 2022
Ekstraordinær GF afholdt Torsdag den 19. maj 2022
Referat fra den ekstraordinære GF
Venlig hilsen bestyrelsen.
6/5 2022
Indkaldelse ekstraordinær generalforsamling.
Venlig hilsen bestyrelsen.
3/5 2022
Kære beboere i SOLVANG.
En kort orientering fra os, efter vi mandag aften konstituerede os i den nye bestyrelse.
Orientering efter bestyrelsens konstituerede møde.
Venlig hilsen bestyrelsen.
28/4 2022
Kære beboere i SOLVANG.
Så er referat fra seneste generalforsamling godkendt af dirigenten og klar til gennemlæsning.
Referat af generalforsamlingen 2020.
Regnskab for ejerforeningen 2020
Venlig hilsen
Bestyrelsen
9/4 2020
Her kommer en række henvisninger.
Som alle har relation til den kommende generalforsamling:
indkaldelse til GF 23 april 2022.
forslag fra medlemmer GF 2022.
9/4 2020
Svar fra Frederuikssund Kummune på vores forespørgsel.
25/3
Nyt fra bestyrelsen.
Bestyrelsen retter en henvendelse til kommunen/borgmesteren.
6/2
Nyt fra Bestyrelsen.
Forslag fra medlemmer til Ejerforeningens generalforsamling, skal ifølge foreningens vedtægter §7, være indgivet skriftligt til bestyrelsen inden 1 marts 2022.
Forslag der stilles til den kommende generalforsamling, skal bygges op med en kort begrundelse, efterfulgt af det konkrete forslag der skal stemmes om.
Det skal være tydeligt hvad der stemmes om og der skal kunne svares ja eller nej til forslaget.
Generalforsamlingen er planlagt til afholdelse, lørdag den 23 april 2022, kl. 9.30.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
6/2
Nyt fra Bestyrelsen.
Efter beboermødet den 15 januar 2022, vedr. ny affaldsordning, har vi orienteret kommunen om den beslutning der blev truffet på mødet.
Kommunen ved koordinator for affaldsområdet, har svaret følgende:
Tak for tilbagemeldingen om at Ejerforeningen SOLVANG, ønsker at bibeholde individuelle spande til hver bolig.
Jeg skal hermed bekræfte, at kommunen tager jeres ønske til efterretning og at der vil blive leveret fire spande til hver bolig inden den 1 maj.
Vi forventer at de nye spande bliver leveret i uge 16 og 17. De gamle spande hjemtages i ugerne efter 1 maj.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
18/1
Kort referat fra beboermøde den 15. januar, til orientering for beboere i SOLVANG.
Klik på linket og se referatet.
10/12
Uddybende orientering ang. affaldsordning i SOLVANG.
Materialet er til foreløbig orientering som følges op på beboermøde lørdag den 15. januar kl. 10.00 – 12.00
Artiklerne omhandler mulighederne for affaldsordninger i Ejerforeningen SOLVANG, og er en oversigt over de tre muligheder vi har, med de fordele og udfordringer der ved disse forslag.
Klik på henvisningerne nedenfor, og hent informationer om affaldssorteringer.
Henvisning: individuel sortering (Skraldespande)
Henvisning: Mini Containere.
Henvisning: Nedgravede Containere.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
23 nov. 2021
En kort information om affaldsordninger i SOLVANG.
Vi havde håbet på at Frederikssund kommune ved Tom Henrik Johansen, ville deltage i det orienterende møde vi er ved at forberede.
Men han har desværre ikke kunne afse tid til dette, så Bestyrelsen er derfor ved at forberede et informations møde til afvikling i starten af det nye år.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
3 nov. 2021
Til beboerne i SOLVANG.
Fra 1. maj 2022 træder der en ny affaldsordning i kraft i Frederikssund Kommune.
Det sker som led i den nationale strømlining af kommunernes affaldsordninger, hvor alle kommuner skal tilbyde deres borgere samme sorteringsmulighed ved boligen.
I ordningen bliver det obligatorisk at sortere madaffald, restaffald, plast, mad- og drikkekartoner, glas, papir, metal og pap i beholdere ved boligen.
Repræsentanter fra bestyrelsen har onsdag den 3. november 2021 haft møde med projektleder fra Frederikssund kommune omkring kommende skraldeløsninger i SOLVANG.
Vi har mulighed for at vælge en af to løsninger:
1. Fortsættelse af nuværende løsning med 4 spande i egen gårdhave.
2. Etablering af fælles affaldssortering.
Det er op til beboerne i SOLVANG at beslutte hvilken løsning vi ønsker.
1. Fortsættelse af nuværende løsning.
Der er lagt orientering ud på kommunens hjemmeside omkring de nye skraldespande og hvor meget de fylder. Denne nye løsning kan vi takke ja til og dermed fortsætte med at hver beboer har egne skraldespande i egen gårdhave.
https://www.frederikssund.dk/service/Nyheder/2021/april/se-dine-nye-skraldespande
Det er vigtigt at understrege, at vores skraldespande skal stå inde i gårdhaven og IKKE må stå udenfor hegnet.
2. Etablering af fælles affaldsordning.
Kommunen har desuden orienteret bestyrelsen i SOLVANG, at vi i vores område er berretiget til at vælge fælles affaldsordning.
Etablering af en fælles affaldsordning, kan eksempelvis laves med nedgravede affaldsspande, som de kendes fra busholdepladsen. Eller større affaldscontainere på hjul, der står over jorden.
Efter dagens møde med kommunen, er det efter bestyrelsens opfattelse ikke muligt at have affaldscontainere på hjul, og dermed er de nedgravede containere eneste alternativ til spande i gårdhaven.
Denne løsning vil være forbundet med væsentlige etablerings- og vedligeholdelsesomkostninger, som pålægges foreningen 100%.
Vejledning i etablering af nedgravede affaldsløsninger 2021
Bestyrelsen forventer snarest at afholde et beboermøde, hvor vi har bedt om deltagelse fra kommunen. På dette møde er det vores forhåbning at kunne orientere yderligere og desuden give plads til spørgsmål.
Vi vil afslutte mødet, om muligt, med en afstemning blandt beboerne, der skal tilkendegive hvilken løsning vi skal arbejde videre med.
Bestyrelsen i SOLVANG Onsdag den 3. november 2021
15 okt. 2021
Den 8 september konstituerede bestyrelsen sig. Er meddelt på hjemmesiden.
Bestyrelsen arbejder med opsamling af opgaver der blev besluttet på generalforsamlingen og har igangsat arbejdsgrupperne – de 3 som omtalt i beretningen.
Arbejdsgruppe med vedtægterne er nedsat hvor formanden er ansvarlig for opgaven.
Arbejdsgruppen med hjemmesiden er i gang og afventer endeligt oplæg fra leverandør. Næstformanden er ansvarlig.
Arbejdsgruppen vedr. indgangsparti ( lokalplan) er i gang og afventer svar fra kommunen. Lars er ansvarlig.
Arbejdsfordelingen i bestyrelsen fortsætter som hidtil.
Jacob har, udlån af trailer og andet værktøj fra redskabsskuret. Opsyn med legeplads og administrer Facebook. Deltager også i arbejdet med det grønne område – når arbejdet tillader det.
Villy er weebmaster og dermed ansvar for hjemmesiden, samt fornyelse af samme.
Jørgen – valgt kasserer.
Lars er referent for bestyrelsen og ansvarlig for arbejdsgruppen med et enkelt emne vedr. lokalplan.
Claus – suppleant, deltager på bestyrelsens møder når der er mulighed for det, har ikke mødepligt og er med i arbejdsgruppen for vedtægtsændringer.
Irene er ansvarlig for arbejdsgruppen med vedtægtsændringer. Det grønne område og de beskrevne planer herfor. Henvendelser til det offentlige og leverandører. Info til hjemmesiden.
Skrænten op mod Kingos Have er ryddet og der plantes i uge 42. Alle fliser langs skrænten er lagt om /oprettet.
Biodiversitet.
Frederikssund kommune giver mulighed for at søge støtte til biodiversitet.
Bestyrelsen har ikke mulighed for at råde over fællesarealer så vi kan ikke gå ind i det arbejde.
Vi støtter eventuelle ”lokale” initativer i SOLVANG. Kan naboer omkring et grønt område blive enige om at lave noget biodiversitet og ansøge, så støtter bestyrelsen. Vi vil gerne informeres.
Bestyrelsens næste møde er planlagt til mandag den 6 december 2021.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
4 okt. 2021
Orientering til Ejerforeningens medlemmer.
Som meddelt på Ejerforeningens afsluttende generalforsamling den 8. september 2021,
konstituerede bestyrelsen sig, umiddelbart derefter, for den kommende periode.
Bestyrelsen.
Formand Irene Kofoed-Nielsen nr. 67
Næstformand Villy Sonnichsen nr. 59
Kasserer Jørgen Hansen nr. 35
Medlem Lars Dalsted nr. 64
Medlem Jacob Bjørnskov nr. 99
Suppleant Claus Skat nr. 86.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
27 sept. 2021
Referat af generalforsamling 30 august 2021
2 Sept 2021
Til medlemmerne i Ejerforeningen SOLVANG.
Indkaldelse – fortsættelse af generalforsamlingen.
Den ordinære generalforsamling den 30 august 2021, blev suspenderet kl. 21.45, derfor indkaldes til behandling af de resterende dagsordens punkter.
Generalforsamlingen er nået til punkt 6 – forslag 4, derfor denne indkaldelse.
Dato og sted:
Onsdag den 8 september 2021, kl. 18.30 i Kingosalen ( Auditoriet) på Kingoskolen.
Lad os sammen igen mødes for at gøre arbejdet færdigt.
Der er naturligvis adgang for alle, også selvom du/i ikke kunne
deltage den 30 august.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
30 Juni 2021
Opfordring til alle i SOLVANG.
Jeg har oplevet at flere af vores beboere har haft alvorlige vandskader i deres boliger. Så jeg vil indskærpe at alle holder et vågent øje med deres forbrug hvis dette pludseligt stiger, dette kunne være en indikation på en utæthed på vandrør under gulvet.
Så hold nøje øje med din vandmåler for at forebygge større skader.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
4 okt 2021
Indkommende forslag til Generalforsamlingen.
Venlig hilsen Bestyrelsen
28 april 2021
Info til medlemmer i Ejerforeningen SOLVANG.
Lån af lokale er på plads og datoen for generalforsamlingen 2021, er nu fastlagt.
Generalforsamlingen afholdes Mandag den 30 august 2021, kl. 18.30 på Kingoskolen i Teatersalen.
Indkaldelse med dagsorden og bilag omdeles 14 dage før mødet.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
19 april 201
Til medlemmer i Ejerforeningen SOLVANG.
Med Folketingets åbningsplan for samfundet, er det nu klart, at vores generalforsamling igen i år bliver rykket væsentligt.
Det betyder, at vi arbejder på en dato i sidste del af august.
En dato meldes ud så snart det praktiske er på plads, lokale m.v.
Det vil ske på hjemmesiden og naturligvis med udsendelse af dagsorden og materiale til generalforsamlingen.
Som tidligere meddelt vil vi omdele det reviderede regnskab og igen i år udarbejde en skriftlig beretning for året.
Dette materiale forventes omdelt sidst i uge 18. 2021.
Med en udsættelse af generalforsamlingen, er der mulighed for at, fremsende forslag til behandling på generalforsamlingen.
Den 1 marts var sidste frist for forslag, den nye dato er i denne særlige situation.
Den nye frist er senest 5 august 2021.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
10 april 2021
Til medlemmer i Ejerforeningen SOLVANG.
Udsættelse af Generalforsamlingen 2021.
Med en fortsat Covid-19 pamdemi i landet og mange restriktioner samt et meget begrænset forsamlings antal, så det ikke muligt at holde den planlagte generalforsamling i foreningen.
Bestyrelsen har i den sammenhæng, valgt at udsætte datoen.
Vedtægtens §7, ”ordinær generalforsamling afholdes hvert år i april måned”. Det sker ikke i år (2021)
I februar måned meldte vi ud på hjemmesiden, at det var planlagt til Tirsdag den 27 april 2021, kl. 18.30.
Sådan kan det desværre ikke blive i år. Hvornår der åbnes for større forsamlinger ved vi ikke, men følger situationen og melder ud igen så snart myndighederne giver grønt lys.
Kommer vi i en situation hvor det først er efter sommerferien – eller alle er vaccineret, før der kan holdes generalforsamling, så vil bestyrelsen udsende regnskab og en beretning. Det skete også sidste år hvor vi var i samme situation.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
14 febuar 2021
Orientering til Ejerforeningens medlemmer.
Med nedlukninger p.g.a. Covid 19, mange restriktioner og forsamlingsforbud over 5 personer, er det en svær tid for fællesskabet.
Hvad med vores generalforsamling i år?
Med vedtægterne i hånden, så skal den afholdes inden udgangen af april måned.
Kan vi det? Det kan der ikke svares på nu, vi må alle rette os efter myndighedernes anbefaling og beslutninger.
Bestyrelsen har planlagt en dato så sent i april som muligt for afholdelse af generalforsamling.
Tirsdag den 27 april 2021, kl. 18.30 – 21.30.
Igen i år har vi reserveret Teatersalen på Kingo skolen, Slangerup.
Covid – 19 situationen vil vise om der også i år vil være behov for tilmelding.
Har vi din e-mail adresse?
På generalforsamlingen sidste år, blev det besluttet at bestyrelsen må udsende indkaldelse med bilag via e-mail til dem der har og kan modtage e-mail.
Vi mangler meddelelse fra 37 medlemmer.
Du kan nå det endnu,eller ret hvis du har fået ny adresse.
Send din e-mail adresse til:
Kasserer Jørgen Hansen, e-mail: jorhan@live.dk
eller,
Formand Irene Kofoed-Nielsen, e-mail: irenekofoednielsen@gmail.com
Det er kasserer og formand der må opbevare din e-mail adresse.
Husk også at give besked ved fraflytning og din e-mail adresse ikke skal bruges i ejerforeningen.
Senest den 1 marts 2021 skal bestyrelsen have modtaget forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen.
Forslag kan have en begrundelse, derudover skal forslaget være konkret og tydeligt formuleret, så ingen er i tvivl om, hvad der stemmes om.
Bestyrelsen mødes igen den 3 marts.
Venlig hilsen på bestyrelsens vegne
Irene Kofoed-Nielsen
————————————————————————————
21 December 2020
Til Ejerforeningens medlemmer.
Nabohjælp.
På generalforsamlingen i september, var der ønske om opsætning af skilte Nabohjælp i vores område.
Ansøgning med placerings forslag samt fotos er sendt til kommunen.
Vores forslag var placering på lygtepælene, det har vi fået afslag på, der-med skal nyt forslag udarbejdes. Det betyder, anskaffelse af egne stænger hvor skiltene sættes på.
Det medfører en større udgift og vi vil i den sammenhæng indhente tilbud på opsætning.
Vi udarbejder et beslutningsgrundlag på den samlede opgave, som der kan tages stilling til på generalforsamlingen. Samt tage udgiften med i budgettet.
Novafos.
Som meddelt på generalforsamlingen i september, forelå der svar fra Novafos vedrørende ejerskab m.v. ( se referat fra GF )
Den senest modtagne meddelelse, gør, at vi fortsat er i dialog med virksomheden.
Så snart der foreligger en afklaring, vil der blive orienteret om udfaldet.
Det grønne område.
Gartneren arbejder efter den udarbejdede plan for området nr. 3 – 33, med rydning, beskæring og planering hvor der gøres parat til græssåning.
Legeredskaberne er gået efter, en enkelt reparation er foretaget. To små vippedyr er fjernet da de var udtjente. Øvrige legeredskaber er i orden med godkendt underlag.
Arbejdet med fliser.
Når vejret tillader det, vil det arbejde påbegyndes efter en skitse, hvor der kan foretages prioritering for arbejdet.
Vi vil undersøge om der er gevinst ved at skifte til en anden demension, eks. 50×50, p.t. intet besluttet.
Affaldssortering i fremtiden.
Affaldssortering er en højt prioriteret opgave i miljø debatten, hvor den enkelte husstand med egne affaldsspande vil blive omfattet. Hvor mange affaldsspande skal hver enkelt husstand have, eller får vi opdelte spande hvor skal de placeres og endnu flere spørgsmål som vi ikke kender svar på.
Dette emne tager bestyrelsen op på mødet i januar 2021, vi vil være proaktive og gå i dialog med kommunen.
Bestyrelsen ønsker alle en god og Glædelig Jul, samt et Godt Nytår.
2 November 2020
Orientering til ejerforeningens medlemmer
Efter afholdt ordinær – og ekstraordinær generalforsamling, er arbejdet godt
i gang med de beslutninger der blev truffet.
Bestyrelsesmøder holdes som minimum en gang i kvartalet.
Den 23 september var første møde, med konstituering, opsamling fra gene-
ralforsamlingen og planlægning af den ekstraordinære , som
blev afholdt den 19 oktober 2020.
På bestyrelsesmødet, blev den eksisterende forretningsorden genforhandlet og
danner grundlag for bestyrelsens arbejde fremover.
Fordeling af arbejdsopgaver, bl.a. gik gartneren straks i gang på det grønne
område , hvor der er udarbejdet en grundig plan for hvad der skal gøres på et
afgrænset område. ( det er rydning-beskæring – fældning og planering)
Flisearbejde kommer senere efter en gennemgang af området og en prioritering
for arbejdet.
Andre opgaver er i støbeskeen og på næste møde – der forventes afholdt i uge
46 fortsætter arbejdet.
På den ekstraordinære generalforsamling blev der godkendt to ændringer til
vores vedtægter.
De vedtagne ændringer er sendt til Byrådet, Frederikssund kommune for
godkendelse. Kommunens godkendelse er modtaget og bringes her i sin fulde
ordlyd.
————————————–
Brev fra kommunen.
Vedtægter for ejerforeningen.
Hej Irene
Jeg har modtaget jeres besked om ændring af formuleringerne i vedtægterne
for Ejerforeningen SOLVANG.
Kommunens opgave er alene at kontrollere om vedtægterne overholder lokal-
planen. Om vedtægterne overholder anden lovgivning eller om de i øvrigt er
fornuftige forholder vi os ikke til.
Kommunen har intet ansvar for vedtægternes formulering. Vi har således ikke
taget stilling til foreningens, medlemspligter,medlemsrettigheder, hæftelse,
ledelse, tegningsret eller andre foreningssretslige spørgsmål.
Jeg vurderer at ændringen af vedtægterne overholder lokalplanen i jeres
område.
Venlig hilsen
Karsten Jakobsen
Skov-og Landsskabsingeniør
——————————————–
-ændringerne indføres i vedtægterne og bringes på hjemmesiden.
referat fra den ekstraordinære generalforsamling bringes lige så snart jeg
har underskrifterne på plads.
Venlig hilsen
Irene Kofoed-Nielsen
formand
———————————–
26 Oktober
Rotter i SOLVANG !!
Vi er desværre mange her i Kongskøjparken der har et problem med ROTTER.
Det være sig i haven eller indendørs.
Senest har min nabo været udefor at rotter har gnavet sig igennem en udluftningskanalen og fået adgang til huset. Det er bestemt ikke rart og noget vi ikke ønsker.
Husk vores ventilen i taget skal være rottespærret, det er et lovkrav.
Jeg vil igen opfordre alle der ser rotter anmelde det til Frederikssund kumunne på denne adr.
https://www.frederikssund.dk/Borger/Bolig–byggeri/din-ejendom/Skadedyr/Rotter eller på 47 35 10 00
E mail adresser
Vi mangler stadig en del e mail adresser fra jer. Vil I ikke godt være så venlige at sende dem til webmaster snarest. Det vil gøre bestyrelsens arbejde lidt lettere mht postomdeling.
19 Oktober 2020
Til medlemmerne i Ejerforeningen SOLVANG. Ekstraordinær generalforsamling 2020.
Er afholdt og der kommer et reterat snarest.
————————–
7. September 2020
Vigtigt nyt til alle grundejere i SOLVANG.
Efter lang tids venten er der nu endelig nyt fra Novafos. Bestyrelsen (Jan) har haft en lang og tidskrævende dialog med Novafos, og nu er en aftale endelig faldet på plads.
Novafos Information.
Ejerforeningen SOLVANG er seperatkloakeret, dvs. at der ligger separate ledninger i jorden til at aflede hhv. spildevand og overfladevand.
I forhold til SOLVANG 3-122 har Novafos forsyningspligt frem til den enkelte grundejers skel. Ud over ledningerne i vejarealet, har Novafos også vedligeholdelsespligt på ledninger beliggende på matrikler ejet af Ejerforeningen SOLVANG. Det vil vi normalt ikke have, men skyldes i jeres tilfælde sokkeludstykningen.
Til orientering er opsætning af rottespærrer i Novafos ledninger ikke tilladt, da det øger risikoen for forstoppelser i systemet. Hvis Novafos støder på dem i forbindelse med vedligehold, bliver de fjernet. Opleves der problemer med rotter, skal I kontakte kommunen.
Novafos 4. september 2020
——————————————————————————————-
29. august 2020
Til medlemmerne i ejerforeningen Konghøjparken. Generalforsamling 2020.
Der indkaldes til ordinær generalforsamling, i Ejerforeningen SOLVANG.
Generalforsamlingen afholdes: Tirsdag den 15 september 2020 Kl. 19.00 på Kingoskolen, Slangerup i Teatersalen.
Praktiske informationer:
I en tid med Covid 19 virus er der særlige retningslinier der skal overholdes.
Vi henholder os til myndighedernes retningslinier og anbefalinger. Samt de
retningslinier fra skolens side
Vi skal have et samlet overblik af deltagere og antal. Overvej om din husstand
skal deltage med mere end én person. Det skal være trygt for alle at deltage, og
vi henstiller til at bruge mundbind.
Er du syg, så bliv hjemme. Du har dog stadig mulighed for at afgive stemme
via en fuldmagt, til en der vil deltage i generalforsamlingen og dermed kan
stemme for dig.
Der skal ske tilmelding til generalforsamlingen i år.
Skriftlig tilmelding til:
Susanne Kristensen på e mail: bjasus@privat.dk
eller besked i postkassen i nr. 27.
Husk, navn og husnummer. Seneste tilmelding mandag den 14/9 kl. 18.00
Indkaldelse – dagsorden samt bilag er omdelt lørdag eller søndag den 29/30 august 2020.
Med venlig hilsen fra bestyrelsen.
——————————————————————————-
Generalforsamling 2020.
Dagsorden:
- Valg af dirigent
- Beretning om foreningens virke i det forløbne år. ( omdelt 20 maj 2020)
- Forelæggelse af revideret regnskab til godkendelse eller anden beslutning. ( omdelt 20 maj 2020)
- Forslag fra bestyrelsen, herunder fastlæggelse af kontingent.
- Evaluering af græsslåning på fællesarealerne.
- Forslag fra medlemmerne.
- Godkendelse af budget 2020/2021.
- Valg af bestyrelse
- Valg af suppleant til bestyrelsen
10. Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant.
11. Eventuelt.
Ad 8.
På valg: formand Irene Kofoed-Nielsen for perioden 2020- 2022
næstformand Villy Sonnichsen ikke på valg
kasserer Jan Lau udtræder – nyvalg for perioden 2020/2021
medlem Kurt Lundstrøm nyvalg for perioden 2020/2022
medlem Mogens Bøhn udtrådt april 2020 – nyvalg for perioden
2020/2022
suppleant Susanne Kristensen indtrådt 1 maj i bestyrelsen,
nyvalg for 2020/2021
ad 10.
På valg: revisor Lars Jung, revisor Jørgen Hansen
revisor suppleant Jacob Bjørnskov
Vel mødt til generalforsamlingen 2020.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
Indkommende forslag til generalforsamling i SOLVANG Slangerup
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr.1
Forslag fra bestyrelsen.
Vedtægts ændringer/tilføjelse. Generalforsamlingen 2020.
§2a. Fællesarealerne tilhører foreningen og kan ikke sælges, overdrages eller på anden måde gøres til genstand for handel. Der kan heller ikke på noget tidspunkt vindes hævd over fællesarealerne eller dele heraf.
Ændring af første del af:
§ 9. Indkaldelse til generalforsamling sker med mindst 14 dages varsel via e-mail fra bestyrelsen til hver enkel parcel.
Kan e-mail ikke modtages, vil indkaldelsen omdelers til den enkelte parcel. Øvrige bibeholdes.
Forslag til kontingent forhøjelse.
Det er mere end 10 år siden nuværende kontingent blev fastsat. Det rækker ikke til fremtidens krav/ønsker for et pænt og vel renoveret område. Der er stort behov for bl.a. at holde det grønne område (træer buske og græs.) Fliser skal holdes og rettes op. Nuværende kontingent er på 1.200 kr. og nyt kontingent foreslås til, at være på 1.500 kr. pr år pr. parcel.
Bestyrelsen.
—————————————————————————————–
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr. 2
Emne: Indgangsparti
I vores nuværende lokalplan, fremgår det at indgangsparti skal være tilsvarende original udformning. Det er IKKE et krav, at der skal være adgang/åbning. Der stilles dog krav om at glas eller profilbeklædning går fra top til bund uden brud. Det forhindrer at man kan inddrage entre område til reelt værelse, med en væg nede og vinduer oppe. Der er i nr. 64 etableret en løsning, som består af profilbrædder nede og vinduer oppe, således at der er et fuldt funktionsdygtigt værelse i entre området.
1. Ønsker beboerne i Konghøjparken, at vi kan inddrage entre område i vores boliger til beboelse på en mere tidssvarende måde end lokalplanen tillader det nu?
2. Hvis ja til forslag 1, stilles der herefter forslag om at der nedsættes et udvalg (med deltagelse fra bestyrelsen), som på vegne af foreningen går i dialog med kommunen om at få udarbejdet retningslinjer for hvordan vi kan inddrage entre område til beboelse.
3. Valg af medlemmer til udvalg
Mvh, Lars Dalsted 64
—————————————————————————————–
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr. 3
Forslag: Gebyr på 1.000 Kr. for nye medlemmer
“I tidernes morgen” skulle ny til flyttede indbetale et gebyr på 1.000 kr. Dette blev ophævet for snart adskillige år siden.
Gebyret indgik i ejerforeningens regnskab/budget.
Altså for 1.000 kr. fik de nye tilflyttere andel i ejerforeningens positive egenkapital fra dag et. Egenkapitalen, som er ejerforeningens styrke, anvendes bl.a. til løbene vedligeholdelse m.m.
Derfor er det rimeligt, at nye tilflyttere fra dag et deltager med et bidrag til vores fælles kasse.
Jeg foreslår, at kommende nye tilflyttere som minimum skal indbetale et beløb der forholdsmæssigt svarer til vægtet andel af seneste egenkapitals saldo.
Et eksempel: GF egenkapital udgør 120.000 kr. Vi er 120 parceller. Det vil medføre et gebyr på 1.000 kr.
Skulle seneste egenkapital, mod forventning, blive negativ foreslås der en minimum indbetaling til dækning af “oprettelses-, registrerings gebyrer m.m.”
Foreningens vedtægter skal tilrettes herefter. Det kunne måske gøres ved udfærdigelse af allonge til nuværende vedtægter. Det juridiske grundlag skal selvfølgelig overholdes.
Forslag stillet af Bent Nr. 97
————————————————————————————–
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr. 4
Forslag: Henvendelse til kommunen.
Igennem mange/adskillige år har det vist sig, at en del beboere har foretaget forskellige tiltag/ændringer m.m. af bl.a. vinduer, dørpartier, gavle m.m. Ændringer der er foretaget ifølge lokalplanens bestemmelser samt dispensationer til bestyrelsen og ændringer som IKKE er indeholdt i lokalplanens bestemmelser. Herunder længere tids opbevaring af materialer/affald, cykler, trækvogne, trailere, påbegyndelse til inddragelse af fællesareal/gangsti til egen udnyttelse samt ikke mindst skraldespande UDEN FOR EGEN PARCEL. Til irritation for nogle og ligegyldighed for andre, hvilket er mit personlige indtryk.
Jeg formoder, at bestyrelsen eller kommunen IKKE i alle tilfælde er blevet kontaktet forinden et tiltag er blevet igangsat/foretaget.
Jeg er af den opfattelse, at selv om bestyrelsen har foretaget et ihærdigt forsøg (på godt og ondt) med dialog med de berørte beboere, om at bringe tingene på plads, har det ikke ikke “båret frugt” i alle tilfælde.
I den forbindelse foreslår jeg, at generalforsamlingen anmoder bestyrelsen om at rette henvendelse til kommunen og forelægge problemerne med overholdelse af lokalplanen og bede kommunen om at foretage tiltag til opfyldelse af bestemmelserne i lokalplanen.
“For hvad bliver det næste”
Forslag stillet af Bent Nr. 97
——————————————————————————————-
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr. 5
Forslag:
Fælles installation af rottespærre i kommunalt ejet spildevand/kloak systemet.
I Konghøjparken øges rotteproblemet markant. Det skal der gøres noget ved NU og inden det udbreder sig yderligere. Vores kloaksystem nærmer sig de 50 år og “sætter sig”, hvilket kan medføre revner/brud m.m. og øge problemet væsentligt.
Kloaksystemets vedligeholdelse/udbedringer står kommunen forventeligt for. Dog skal vi være opmærksom på, at der er steder i SOLVANG hvor spildevands/kloak udløb ligger i jord der er ejet af ejerforeningen. Hvordan er vi stillet her?
Tidligere er der lagt op til at den enkelte parcelhusejer kunne – og for egen regning – få installeret en rottespærre. Kommunen må således have givet samtykke hertil? Foreligger der en dokumentation herfor?
Efter min opfattelse er det en meget dyr løsning at det er den enkelte parcelhusejer der påføres udgiften hertil. Jeg er opmærksom på, at der er flere der i fællesskab kan nøjes med at få installeret kun en, som f.eks. dækker 3 parceller. Hermed han installeringsidgiften samt den løbende vedligeholdelses udgift deles mellem parcellerne. Det kan måske skabe nogen uenighed? Derfor foreslås, at vi i fællesskab via ejerforeningens budget får installeret det antal rottespærre der dækker ALLE parceller.
Hermed bliver det billigere for alle, selve installer ingen samt ikke mindst de løbende vedligeholdelses udgifter.
Forslag stillet af Bent Nr. 97
——————————————————————————————
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr. 6
Forslag: Græs slåning.
På generalforsamlingen i april 2019 blev det besluttet at etablere en fælles græs slåning i hele Konghøjparken der hører under ejerforeningen. Dog med undtagelse af de arealer hvor beplantning var en hindring for MASKINEL græs slåning.
Beslutningen skal herefter revurderes/tages op på ny på generalforsamlingen i 2020.
Ifølge lokalplanens §8 stk. 8.4 samt vedtægternes §2 er alle beboere i fællesskab/solidarisk, forpligtet til at bidrage med at holde ejerforeningens fælles arealer præsentabel, herunder bl.a. græs slåning.
Det kan som bekendt gøres ved enten selv at udføre arbejdet, som det har været tilfældet siden beboelsernes opførelse i 1972/1973, eller som nu i 2019 få arbejdet udført af ude fra kommende mod betaling via ejerforeningens medlems kontingent/budget.
Det skal nu på den kommende generalforsamling drøftes/besluttes om der skal fortsættes med fælles græs slåning mod betaling. Hvis det bliver resultatet, skal det være til gavn fo ALLE, også for dem der for egen regning og løbende har bekostet og vedligeholdt beplantning m.m.
Som flertallet på generalforsamlingen i 2019 gav udtryk for, skal vi være solidariske. Det vil vi så være ved at ALLE får glæde af fælles græs slåning. Det vil naturligvis medføre, at udgiften vil blive højere, men det er bl.a. her, at solidariteten tydeliggøres og styrkes.
Skal vi fortsætte med fælles græs slåning, og nu for ALLE, også hvor der ikke kan benyttes maskinel græs slåning, men må slås med alm. håndklipper samt græs trimmer?
Skal vi, som tidligere, selv sørge for græs slåning?
Forslag stillet af Bent Nr. 97
——————————————————————————-
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr. 7
I 1975 flyttede vi ind i vores dejlige hus i SOLVANG. Vi fik besøg af 2 medlemmer af bestyrelsen, som kom og ønskede os velkommen og gav os vedtægter og øvrige dokumenter og relevante oplysninger i forbindelse med, at vi nu var underlagt ejerforeningen SOLVANGs regler. (Det mangler vi i dag). Vi fik også oplyst, at nogle udenoms arealer op til vort hus var ejerforeningens, men der forelå den aftale i foreningen, at de arealer der stødte op til ens hus, skulle man selv holde. Det har hidtil ikke voldt store problemer, men nu må vi sige, der er låst op for Panduros æske.
Dengang hed det sig, at farven på rækværk og spær skulle males i grøn umbra, hvilket blev overholdt. Man måtte ikke blænde vinduer og døre, og indgangspartiet skulle være så ens så muligt. Ej heller udvendige tagrender måtte man lave.
Vi kom hjem fra Tyskland og renoverede i den anledning vort hus for temmelig mange penge. Vi købte en rigtig flot yderdør i sort, men da brædderne var på skrå fik vi at vide fra Ejerforeningen, at vi måtte tage døren ud igen, idet den ikke var lovlig i forhold til det look man gerne så i Konghøjparken. Vi måtte tage døren ud igen med ekstra udgifter for os. Ligeledes ville vi gerne have lavet udvendige tagrender, men fik nej af bestyrelsen.
Da vi selv skulle holde de udenoms arealer som stødte op til vort hus, fik vi ombygget disse, således at det så pænt ud og var nemt at holde, også med tanke på at vi jo blev ældre.
Derfor er det med gru, vi nu konstaterer at såvel udvendige døre samt vindues look ja selv fortrapperne er totalt forskellige. Det er så ikke så galt endda, når blot det holdes i de sorte farver og trapperne i mørke brune gyldne nuancer.
Nu bliver der også slået græs fra anden side med ekstra omkostninger for os. Vi har ret dyre beplantninger på vores udenoms arealer og får derfor ikke slået græs, da det efter sigende bliver karakteriseret som park. Vi forstår ikke denne omvæltning, hvor vi før sagtens selv kunne holde de arealer, skal vi nu have andre til det, men ikke alle kan få det og ikke alle har udenoms arealer, MEN skal altså være med til at betale for de andre – ikke særligt fair for dem der holder deres eget og dem der ingen græs har! Derfor mener vi, at dem der ønsker at deltage i betalende græs slåning slår sig sammen og betaler for det, vi andre holder vort eget (og det får vi jo ingen penge for, hvorfor det er ganske urimeligt, at vi skal være med til at betale for græs slåning for andre.) Her tænker vi også på vores egenkapital, som ved dette tiltag vil blive ædt op. Hvis man ser sig omkring, er der mange fliser der trænger til en omlægning og ikke mindst rensning, da de er meget glatte, og vi må og skal have kapital til ekstraordinære udgifter. Legepladserne trænger også til en renovering og nye vippedyr, og ikke mindst har vi fået rotteproblemer i Konghøjparken. Alt koster penge, så vi er bekymrede for ejerforeningens egenkapital, og synes det er forkert at anvende penge til græs slåning, vi før selv har kunnet håndtere – de andre nævnte ting er langt mere nødvendige at afsætte penge til. Vi skal have en rimelig egenkapital også med tanke på ekstraordinære udgifter – husk på at vi alle kommer til at betale uanset hvad.
Træværk har forskellige farver, ja, selv en stor carport har ikke engang samme farver, her maler hver især det stykke hvor deres biler står – jamen, er det så svært at stikke hovederne sammen og sammen finde en dag, hvor alle, der kan, deltager i maling af hele carporten og i samme farve?? Man kunne jo lave en hygge dag, og ende med en god frokost!!!
Det har hele tiden været kutyme, at SOLVANG ikke skulle komme til at ligne et Rabarberkvarter, hvorved også huspriserne ville falde drastisk.
Det ovennævnte kan godt bekymre os en del – vi efterlyser faste regler for, hvad man må og ikke må, og så er vi bekymrede for det pæne look i Konghøjparken, nu da folk også kan få dispensation fra Frederikssund Kommune til drastiske og ikke særlig heldigt udseende ændringer, der misklæder vort område og ændrer det pæne look, – og hvad er så det næste træk? Vi ønsker bestyrelsen får mere magt til at kunne sige NEJ !!
Konghøjparken er et dejligt og pænt sted at bo – lad os værne om det og arbejde på, at det stadig skal være sådan fremadrettet. Folk må da for pokker også have en vis form for respekt og være med til, at Konghøjparken er et sted man gerne vil bo, netop fordi der er så pænt, og der er regler der overholdes og regler man kan forstå.
Vi anmoder bestyrelsen om at fastsætte regler både om udseende, maling, udenoms arealer m.v., så folk ved, hvad de har at rette sig efter. Måske ændring af vore vedtægter, så de indeholder disse regler eller anden form for regelsæt, således at Konghøjparken altid vil være et eftertragtet sted at bo, og hvor husenes værdi stiger og ikke falder, for falde vil de automatisk, hvis det kommer til at ligne et Rabarberkvarter.
FORSLAG 7:
Aflevering af velkomst pjecer til nye ejere, samt at nye ejere betaler et indskud til Ejerforeningen, som vi andre gjorde, da vi flyttede ind.
FORSLAG 8:
Konkrete klare retningslinjer for Konghøjparken jf. ovenfor og konkretisering af dispensations regler.
Forslag stillet af. Lise og Henrik Boe-Jensen Nr. 116
——————————————————–
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr. 9.
Det årlige kontingent for 2020/2021 fastsættes til 130 kr. pr. parcel, idet udgifter til fælles græsslåning samt nye fliser udgår jvf. uddelt budgetforslag for året 2020/2021.
Da aconto opkrævning på 1.000kr. er foretaget, foreslås differencen 870kr. refunderet de enkelte husstande.
Argumentation:
Der kan være delte meninger om fælles græsslåningens kvalitet, herunder manglende trimning, hvor en stor græsslånings maskine ikke kan anvendes. Det medfører at den enkelte husstand alligevel skal tilrette. Tidligere har flere husstande “slået sig sammen” og fået “fællesslået” ved eget område til en fordelagtig pris. Her kan ovennævnte besparelse kompensere for udgiften hertil.
Vi har i dag husstande der selv sørger for/ betaler “i fællesskab” for græsslåning. Bl.a. arealer hvor der er opført legeredskaber til brug for alle børn samt, hvor beplantning for husstandens egen regning, har plantet buske, træer, blomster, nyttehaver (som dog selv passes). Er det rimeligt, at disse husstande også skal bidrage til den øvrige fælles græsslåning? Er det den vej vi skal gå?
Det er desværre også konstateret, at husstande har fjernet beplantning, alene for at kunne få gavn af DEN MIDLERTIDIGE aftalte græsslåning.
JEG VIL OPFORDRE ALLE JER DER ER UENIGE I AT DET ER RIMELIGT AT VI ALLE SKAL BIDRAGE TIL FÆLLESSLÅNINGEN VIA VORES KONTIGENT, AT TILKENDEGIVE DET PÅ DEN KOMMENDE UDSATTE GENERALFORSAMLING.
Forslag.
Der sker, efter min opfattelse, ikke tilstrækkelig vedligeholdelse af vores fælles flisearealer. Der ses manglende kantning af fliser, ligesom rensning mellem fliserne ikke er helt tilfredsstillende mange steder. Det medfører unødvendig slidtage af fliserne som derfor skal udskiftes hyppigere med deraf følgende udgifter. Det er ikke fair overfor husstande der gør en indsats for at holde flisernes levetid længere.
Jeg foreslår at det pålægges/præciseres de enkelte husstande, som minimum, at følge Frederikssunds Kommunes retningslinjer for “Fortove – grundejerens forpligtelser, jvf. vedh.
Jeg mener, at kommunen minimum 2 gange årligt sørger for at brænde ukrudt på kantsten langs vores veje. Så det er det vi skal følge.
Endvidere foreslår jeg, at der følges op overfor de pågældende husstande der støder op til de nærliggende “fælles arealer” såfremt, og mod forventning, ikke overholder kommunens retningslinjer for “Fortorve – Grundejerens forpligtelser” jvf. ovennævnte.
Såfremt en husstand ikke selv er i stand til at fjerne ukrudtet mellem fliserne, kan husstanden således også anvende besparelsen på 870kr. hertil.
Såfremt der allerede foreligger en aftalt plan for udskiftning af fliser for de i budgettet fastsatte 80.000 kr. skal det årlige kontingent tilpasses, så det bliver på 800 kr.
Når der fremover skal udskiftes fliser foreslås, at der indhentes flere tilbud og at der ved endelig beslutning foretages en ekstra kontingent betaling til dækning alene hertil.
Dette kan ske i f.m. den løbende udskiftningsproces, så den enkelte husstand først skal betale når aftale om udskiftning i “eget” område skal indgås.
Forslag stillet af Bent nr. 97
———————————————————————————————
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr. 10
Argumentation:
Det fremgår af lokalplanen:
“§ 10 Bemyndigelse af ejerforeningen.
Den i § 9 nævnte ejerforening bemyndiges herved at tillade mindre betydende lempelser i lokalplanen for SOLVANG.
Bemyndigelsen omfatter kun § 7 stk. 3,4,5 og 6 og § 8 stk. 3 og 4.“
Jeg anbefaler beboerne at læse Lokalplanen inden afholdelse af generalforsamlingen.
Kommunen oplyser nu, at denne § 10 alligevel ikke er gældende og har aldrig været det?
Ved ændringen af den gamle lokalplan Nr. 33 til den nye 33.1 i januar 1997 skulle ejerforeningen have modtaget bemyndigelsen i et selvstændigt brev. Det er overfor mig oplyst, at dette brev ikke forefindes?
Forslag:
Bestyrelsen forpligtes til at få bragt forholdet på plads med kommunen. Enten ved at fremskaffe et nyt selvstændigt brev med en bekræftelse på bemyndigelsen jvf. § 10 eller få tilpasset/ændret lokalplanen.
Forslag stillet af Bent Nr. 97
———————————————————————————
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr. 11
Skal det tillades/accepteres, at der I en længere periode/permanent må henstilles diverse genstande uden for egen parcel?
Skal vedtægterne ændres, hvor det skal præciseres at der på “fællesarealer”, som på eget initiativ er inddraget til egen fordel, IKKE må henstilles diverse genstande af længere varighed.
Forslag stillet af Bent nr. 97
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr.12
1.) Skal det tillades/besluttes at vores fællesarealer Inddrages til egen fordel og bl.a. kan anvendes til f.eks. opbevaring af skraldespande, andet materiale, cykelparkering m.m. af længere varighed?
2.) Skal vi bevare intentionen/hensigten i lokalplanens §8 og forøvrigt påpeget på mange tidligere generalforsamlinger, at vores fællesarealer skal være fri for tilfældige beboeres “kreative” anvendelse af vores fællesarealer.
Forslag stillet af Bent nr. 97.
—————————————————————————————
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr. 13
Ejerforeningen har i dag bl.a. en loppemarked hjemmeside. For at benytte sig af den, skal webmasteren involveres. Det bør ændres til noget mere fleksibelt, hvor den enkelte beboer selv direkte kan “loppe” med sine ting. Det kunne evt. motivere flere til at benytte sig af siden?
Forslag til oprettelse af et “debatforum”
Oprettelse af direkte – OG UDEN FILTER – adgang til ejerforeningens hjemmeside til brug for alle beboere hvor der, i den gode tone, kan debatteres, udveksles vidensdeling, info, gode ideer, forslag, observationer, holdninger, meninger m.m.
Forslag stillet af Bent nr. 97
——————————————————————————————
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr. 14
På sidste års generalforsamling blev det foreslået at etablere fartbegrænsende foranstaltninger i området. Bestyrelsen ville arbejde videre med sagen “i den kommende periode”. Der fremgår p.t. ingen info herom på ejerforeningens hjemmeside.
Mig bekendt har der været en dialog med kommunen, men vi beboere er ikke informeret om dette er tilfældet.
Jeg foreslår i den anledning, at der, “på en eller anden måde”, igen sættes fokus på etablering af hastighedsbegrænsning i SOLVANG.
Jeg har igangsat en nærmere undersøgelse og vil på den kommende generalforsamling redegøre/argumentere mere herom.
Har det værdi for os jvf. ovenfor, og kan der skabes enighed om at gå videre med forslaget. (Det er ikke forbundet med “undersøgelses omkostninger”)
Forslag stillet af Bent nr. 97
—————————————————————————————-
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr. 15
Det er den enkelte grundejer/ejerforeningen der er forpligtet til at holde fortorve/flisebelagte gangstier fri for ukrudt. Det vil sige ukrudt mellem fliserne samt kantning af græsareal, hvor græsset vokser ud på fliserne/fortorvet. Det er der mange i SOLVANG der ikke gør. Det kan være uvidenhed ect. Derfor opfordrer jeg bestyrelsen til at tage dette op på den kommende udsatte generalforsamling. Hvordan løser vi problemet så kommunens retningslinier som minimum overholdes?
Jeg mener at kommunen selv kommer i SOLVANG 2 – 3 gange om året og brænder/fjerner ukrudt mellem kantsten og kommunalveje.
Jeg opfordrer bestyrelsen til at foreslå det indført i vedtægterne. Kommunen blander sig, langt hen ad vejen, ikke i hvad ejerforeningen selv beslutter, jvf. tidligere oplysning herom.
Forslag stillet af Bent nr. 97
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr. 16
Argumentation:
I regnskabsåret 2014/2015 fremgår, at der er anvendt 39.776 kr. til legepladser/fastelavn. Legeredskaber/pladser er meget dyre og underlagt lovmæssige krav til opførelse m.m. Legeredskaber kan ikke holde evigt, og udover vedligeholdelse skal de over år udskiftes.
Bestyrelsen har en arbejdsplan for legepladserne og bør fremlægge den på generalforsamlingen.
Forslag til drøftelse og afstemning på den kommende generalforsamling:
Skal vi fortsætte med at have legepladser/redskaber i SOLVANG såfremt ejerforeningen ikke kan undgå offentlig benyttelse og kommunen ikke kan give tilskud hertil??
Skal legepladserne nedlægges når legeredskaberne på et tidspunkt ikke på forsvarlig vis kan benyttes??
Forslag stillet af Bent nr. 97
———————————————————————————————–
Under div.
indlæg fra Nabohjælp.dk
Forslag til Generalforsamlingen i Ejerforeningen SOLVANG: Nr. 1
Bestyrelsen bakker op om Nabohjælp og kendskabet til nabo hjælp, ved aktivt at henvise fra vores hjemmeside til Nabohjæ